torsdag 14 oktober 2010

Digital miljö chat och realchat



Jag gick och chattade i ett väldigt anonymt chatrum, försökte vara man men fick inga napp alls. Sen försökte jag vara kvinnlig bilförsäljare 40 år och fick napp hos en 47 årig brittisk mann som undrade om mitt yrke. Det känndes faktiskt jobbigt att ljuga. Jag gillar det inte i verkliga livet och det kändes svårt att göra det dold bakom internets gardin. Många verkar vilja att man ska klä av sig framför kameran. Ja ja det va länge sen jag chatade, men inget jag kommer göra igen på ett bra tag.





Jag försökte mig på att göra min egen FaCeBoOk. Alla vänner i klassen är med i den och de kan byta sin profilbild när de vill, man klistrar bara över. Wallen finns i klassrummet och den är förgänglig och byts ut och uppdateras när man vill. Nästa grej blir att fixa "like" och "dislike" lappar att placera på folks utalanden, kläder, allmänna föremål eller annat smått och gott. JKag är alltså upphovsmannen till Fcebok och man kan chatta när man vill på riktigt utan fördröjning. Kontakta mig för uppdateringar i eran profil tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar