lördag 16 oktober 2010

Retorik

Sen var det dethär med retorik. Jag vill verkligen öva mer på det här. Jag tycker det är kul men ovant. Jag skulle önska att vi gjorde det nån mer gång innan VFUn. Jag Önskade jag hade haft en fin lapp med meningar jag kunde retorera när jag presenterade mitt bild spel. Det var dumt att jag inte tänkte på det. Istället sa jag lite random fakta. Men å andra sidan så tror jag inte att jag hade följt min lapps ord. Jag  behövde nog bara tänka lite mer på vad jag ville få sagt och sen säga det som det föll sig. Å tredje sidan så tycker jag att bildspelet talade för sig.

Jag tror det gick fram att "preparera sina egna konstnärsmaterial" och "traditionella tekniker" går att tolka på många olika sätt.

Jag är djupt imponerad av de kreativa Pecha Kuche-bildspelen som Kajsa, Henke, Simon, Charlotte, Erika, Mirjam och några till presenterade.

Skule vara kul med fler liknande uppgifter. Jag hoppas jag blir mer haj på tekniken så jag kan göra coola inzoominingar och fatta hur man får kvar musik, och kan fejda musik.

2 kommentarer: