tisdag 12 april 2011

Gestaltningsbloggen regler!!!!

(De schemalagda reflektionerna skall, förutom en reflekterande text minst 800 tecken, innehålla minst en bild och minst en extern länk (referens) till något utanför din egen blogg. Den reflekterande texten ska svara på frågorna vad har jag lärt mig, hur har jag lärt mig och varför har jag lärt mig.)



Jag vill undersöka varför jag idoliserar och vad och hur jag vill vara!



Vanligt fingermåleri i akvarell på kökslucka. Jag gillar att utmana materialen och teknikerna. Därför att jag får en större bild av möjligheter.



Jag har lärt mig att jag vågar ganska mycket (vad) , eftersom jag utmanar mitt mod genom att gå på konstiga sätt (hur) offentligt samt prata med alltför hög röst utan direkta problem (hur). Visst skapar det litre konflikter i mig varför jag ska hålla på så, men jag vill utmana mitt jag (varför).

Jag har lärt mig om Mattias konst (vad) genom att googla på hans namn (hur). Jag har också lärt mig att det finns en länk mellan vissa konstnärer och kanske konstnärer i min närhet, jag har konstnärliga likheter med både med Mattias och Fredric.

Genom att ha panik och ångest och stressa över vad jag ska göra har jag gjort många saker jag inte hade tagit för mig annars. Jag har byggt en blomlåda av en bandspelare, kanske för att jag inte ville göra Något viktigare men i alla fall. Jag har plockat blommor i naturen och planterat i min stereo. What ever, jag har lärt mig att jag kan göra vad jag vill och det finns utrymme.






Yoko Oono


 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar