måndag 11 april 2011

Två idol till vänster! (hur går min process i gestaltningen?)


Fredric Gunve sa en gång "-Jag har också svårt att skilja på livet och konsten!" Jag har utforskat några av mina idoler idag. Men jag har också filmat mig själv i helgen för att se om jag på något sätt ser ut som mina idoler. Det gör jag inte kroppsligt men kanske i min dialog, kryptisk. Jag har försökt utmana mig i sociala miljöer. Igår gick jag runt på ryggstöd. Sen stog jag och berättade för en fullsatt tågvagn varför jag är konstnär, jag har ju basker. Jag ljuger också extra mycket nu, det är ju så kul när folk får uppspärade ögon. (Filmer kommer)

Jag tänker på 2 sätt:

1; Jag vill göra det bästa möjliga som finns i min hjärna, jag vill få god kritik och att Fredrik ska gilla mitt resultat, RESULTATET är alltså det viktiga i 1:an.

2; Jag vet att jag är grym och duktig, jag behöver inte vara bättre än någon annan och jag kan därför lämna ut mig själv och våga testa. Det är ju det här jag älskar, jag är mitt i en dröm jag haft länge, vad jag än gör kommer det att bli bra.

Jag ser på detta just nu som en KONFLIKT i mig själv, jag har haft ångest i flera dagar men Susanne sa att det var en del av processen så jag antar att det är helt normalt. Hon sa också att det är bra att ha många idéer och att det kommer att kanalisera sig till en liten strimma neonljus i slutet av terminen. Okej? OKEJ!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar