onsdag 20 april 2011

Idolisering i akryl


Idolisering:

Det började med ett brev på posten med en bok från en väldigt kär vän. Jag fick en bok "Just Kids" helt facinerad av min väns vackra brev och nyfikenheten på boken gjorde att jag helt sonika målade av omslaget (längre ned på sidan).

I den kreativa stunden fortsatte jag mitt porträttskapande på gamla tråkiga dukar som stått och dammat med färg på. Min älskades mun som en förebild, strävan och rätt av idol. Orden ur den är som bladguld mot mitt öra.

För politikens rätt finns sånger och visst ser jag upp till den hjärnan som skapat poemen och musiken som påverkar mig.

de










Just Kids är något att se fram emot. Brevet förklarar allt. Jag ska försöka presentera det här inom kort. Jag har under de senaste dagarana arbetat med akryl, porträtt, analys av texter 39. Jag undersöker hur många olika delar av en förebild jag kan skapa. Måleri flick bli veckans gren. Det följer också en film med både fördjupning och undersökning av mitt eget skapande. Håll ut.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar