söndag 21 oktober 2012

VEM gör mig arg?

Det har hänt mycket senaste veckan. Efter att inse vad som gör mig arg riktade jag snabbt fokus mot VEM som gör mig arg?


Det tog en sen kväll och natt att försöka bena ut vad det är för typ av människor som tycker att man kan behandla djur illa. Det jag kom fram till var en målinriktad (instrumentell), girig och tom person. Då tänker jag först och främst på de som driver fabriker, tjänar pengar, utnyttjar både arbetare och djur för att nå sina mål, tjäna sina pengar och blunda för alla konsekvenser.

Hur kunde man gestalta en sådan person metaforiskt och i bild? Det enda logiska var en ångvält.

Sen tog det stopp. Vadå? ska jag typ gjuta en ångvält?



Igår förmiddag kom en annan idé:

Istället för att gestalta den personen, kan jag rikta mig till den personen. Om den nu tar till sig konst. Jag vill utveckla ett test där man vet hur stor idiot man är.

Är du i farozonen? Gör testet.

Med detta följer kanske ett kurs för att bli en bättre människa. En reklam som förklarar:

"... -Känner du att du är i farozonen? Så vet du att du är en idiot! Bli en bättre människa nu! Det är värt det!  Med vårt sjustegsprogram får du lära dig känna vad som är rätt och fel. Gör testet på www.idiot.se och anmäl dig direkt på: 0770-222 333..."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar