onsdag 28 november 2012

En idé!!!


Jag tänker att jag gör en skolaffisch som är informativ, riktar sig till barn och beskriver hur de enklaste maträtterna tillverkas på ett enkelt pedagogiskt vis. Här ovan är ett exempel på köttbullar.. det saknas ett saltkar bara.

Nyckelord:  Informativ, bild, skola, hemkunskap, aktivism, för barn.

Nu behöver jag mer teknisk utveckling och realisera resultatet. Jag inspireras av följande bilder och funderar på om jag ska ha någon text men i bilden? Sen funderar jag även på om jag ska skapa ett läromedel, enkla bilder och ord som beskriver gris till köttbulle och ko till korv. I det kan man också ta upp grisen och kons naturliga beteende och sätt att leva om de levt fritt i naturen (som med snigeln längre ned på sidan).




 För övrigt börjar också fundera på att att skriva uppsatsen om läromedel som berör och inte detta ämne i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar